Biuletyn Informacji Publicznej Samorządu Województwa Podkarpackiego

Mapa strony

 

OS-I.721.3.30.2023.MO                                                                                                                                                                                                                      Rzeszów, 2020-10-27

 

OGŁOSZENIe

 

Na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 1094)

Zarząd Województwa Podkarpackiego podaje do publicznej wiadomości :

1.    W dniu 12 maja 2023r. przystąpiono do opracowywania Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej - aktualizacja z uwagi na stwierdzone przekroczenie poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM10, przekroczenie poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM2,5 oraz poziomu docelowego benzo(a)pirenu wraz z Planem Działań Krótkoterminowych.

2.    Postępowanie, którego przedmiotem jest opracowanie „Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej – aktualizacja…” prowadzone jest z urzędu, na podstawie art. 91 ust 9c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska
(tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2256 ze zm.)

3.    Zgodnie z art. 91 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2256 ze zm.) Sejmik Województwa Podkarpackiego jest organem właściwym
do określenia w drodze uchwały aktualizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 1 i 4 tej ustawy.

Roczna ocena jakości powietrza za rok 2021 dostępna jest na Portalu Jakości Powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska pod linkiem https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/publications/card/1722;

4.    Zakres programu ochrony powietrza został określony w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2019r. w sprawie programów ochrony powietrza oraz planów działań krótkoterminowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1159);

5.    Dokumenty zebrane w sprawie znajdują się do wglądu w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, ul. Lubelska 4, 35-241 Rzeszów, Departament Ochrony Środowiska, pokój 225, w godzinach pracy urzędu;

6.    Od dnia 27 października 2023r. na stronie internetowej oraz w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie dostępny jest projekt aktualizacji programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej. Link do programu: https://bip.podkarpackie.pl/informacja-o-srodowisku/ochrona-powietrza/6619-aktualizacja-programu-ochrony-powietrza-dla-strefy-podkarpackiej-projekt;

7.    Uwagi i wnioski dotyczące przedmiotowej sprawy można wnieść ustnie do protokołu lub pisemnie na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Departament Ochrony Środowiska, Al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów lub elektronicznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; od dnia ukazania się ogłoszenia do dnia 20 listopada 2023r;

8.    Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Zarząd Województwa Podkarpackiego.

Z up. Zarządu Województwa Podkarpackiego

                                                                                                                                                                                                                                                                   Andrzej Kulig

Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska

Załączniki:
PlikZałączającyRozmiarUtworzonoOstatnia modyfikacja
Pobierz plik (ogłoszenie strefa podkarpacka.doc)Ogłoszenie w sprawie konsultacji społecznych aPOP dla strefy podkarpackiej[OS] Małgorzata Orłowska233 kB2023-10-30 10:522023-10-30 10:52
Pobierz plik (Ogłoszenie strefa podkarpacka.pdf)Ogłoszenie w sprawie konsyultacji społecznych aPOP dla strefy podkarpackiej[OS] Małgorzata Orłowska1028 kB2023-10-30 10:532023-10-30 10:53

dotycząca projektu „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podkarpackie”.

Załacznik jest tekstem niedostępnym cyfrowo.

Załączniki:
PlikZałączającyRozmiarUtworzonoOstatnia modyfikacja
Pobierz plik (230428_interpelacja_radnego_kotuli.pdf)Treść złożonej interpelacji[KS] Iwona Kiełbasa1020 kB2023-05-05 08:552023-05-05 08:55
Pobierz plik (230510_odpowiedz_na_interpelacje_kotula.pdf)Odpowiedź na interpelację[KS] Iwona Kiełbasa142 kB2023-05-18 11:522023-05-18 11:52

Samorząd

Sejmik

Zarząd

Urząd Marszałkowski

Archiwum

INFORMACJA o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych

Wymagania dotyczące informacji podawanych w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą*

Informacja o tożsamości oraz danych kontaktowych Administratora
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Marszałek Województwa Podkarpackiego z siedzibą w 35-010 Rzeszów, al. Łukasza Cieplińskiego 4.
Informacja o danych kontaktowych Inspektora Ochrony Danych
 2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefonicznie 17 747 67-09, listownie na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, kontakt osobisty w siedzibie Urzędu przy Al. Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie.
Cele przetwarzania i podstawa prawna
 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zgłaszania przypadku problemów z dostępnością strony internetowej **) w zakresie: dane kontaktowe wnioskodawcy - imię, nazwisko, adresu, e-mail. Przetwarzanie innych danych osobowych podanych z własnej inicjatywy  odbywa się na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody ***).
Okres przechowywania danych
 4. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji  celu. Po tym okresie dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie do celów archiwalnych - w interesie publicznym (przypisana kategoria archiwalna „BE 10” ****).
 Prawa osoby, której dane dotyczą
5. posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych - z zastrzeżeniem *****), zgodnie z którym nie jest możliwe usunięcie danych osobowych niezbędnych, w szczególności do:
  1. wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego;
  2. celów archiwalnych w interesie publicznym.
6. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. w  każdej  chwili ma Pani/Pan  prawo  cofnąć  zgodę  na  przetwarzanie  tych  danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie  wpływać  na  zgodność  z  prawem  przetwarzania,  którego  dokonano  na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom .
9. podanie danych osobowych jest dobrowolne,  jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować, że nie będzie możliwa realizacja ww. celu. (lub załatwienia sprawy)
10. Pana/Pani dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu).
11. Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
 
*) podstawa prawna klauzuli: Art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. - Dz. Urz. UE L119 z 4 maja 2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L127 z 23 maja 2018, str. 2. 
**) podstawa prawna przetwarzania danych: art.6 ust.1 lit. c RODO - ustawa  z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
***) podstawa prawna wyrażonej zgody: art.6 ust. 1 lit. a RODO.
****) podstawa prawna czasookresu przetwarzaia danych osobowych: Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
*****) podstawa prawna do zastrzeżeń przetwarzania danych:  art. 17 ust. 3 lit. b i d RODO.

Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), Zarządzeniem Nr 45/2020 Marszałka Województwa Podkarpackiego z dnia 24 września 2020 r. w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do spraw dostępności w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego (Zarządzenie Marszałka Województwa nr 66/2023 z dnia 26.07.2023 zmieniające Zarządzenie Marszałka Województwa Podkarpackiego w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do spraw dostępności w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego) wyznaczono:

  • Panią Edytę Terczyńską -  głównego specjalistę (w Biurze Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie), do pełnienia funkcji Koordynatora do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefon 17 747 63 24,
  • Pana Mirosława Gieronia – głównego specjalistę (w Biurze Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie), do pełnienia funkcji Koordynatora do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefon 17 747 68 11,

Do zadań Koordynatorów należy przede wszystkim:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • monitorowanie działalności Urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Do pobrania poniżej:

  •  Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1 i 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego, wersja druga (plik PDF, otwiera się w nowym oknie).
  •  Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego, wersja druga (plik PDF, otwiera się w nowym oknie).
  • Raport o stanie zapewniania dostępności Urzędu (na druku Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej plik Word, niedostępny cyfrowo, otwiera się w nowym oknie oraz plik PDF wygenerowany z portalu GUS, otwiera się w nowym oknie),
  •  Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2022 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1, 2, 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego, wersja druga (plik PDF, otwiera się w nowym oknie).
  • Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2023 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1, 2, 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego (plik DOCX, otwiera się w nowym oknie).
  • Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2024 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1, 2, 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego (plik DOCX, otwiera się w nowym oknie).

Informacja ogólna

W przypadku braku dostępności cyfrowej strony/plików (w tym formularzy online lub formularzy udostępnianych np. w postaci niedostępnego dokumentu cyfrowego, zwłaszcza w postaci niedostępnego skanu) istnieje dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby – odczyt i pomoc w wypełnieniu dokumentu/formularza przez pracownika Urzędu. Możliwy jest dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego za pomocą darmowych narzędzi do zmiany skanu do edytowalnego dokumentu.

Załączniki:
PlikZałączającyRozmiarUtworzonoOstatnia modyfikacja
Pobierz plik (PLAN_DZIAŁANIA_Dostępność_2020_2021_marzec.pdf)Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności architektonicznej[BO] Mirosław Gieroń192 kB2021-02-08 10:002021-03-10 09:40
Pobierz plik (plan2020_2.pdf)Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności cyfrowej [BO] Mirosław Gieroń333 kB2020-11-20 11:352021-03-11 10:35
Pobierz plik (PLAN_na_2024_wspólny.docx)Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności na rok 2024[BO] Mirosław Gieroń30 kB2023-12-06 12:462023-12-06 12:46
Pobierz plik (PLAN_na_2023_r_z_dnia_28_11_2022_wspólny.docx)Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności na rok 2023[BO] Mirosław Gieroń31 kB2022-12-27 09:432022-12-27 09:43
Pobierz plik (plan_na_2022r_15_12_2021.pdf)Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności na rok 2022[BO] Mirosław Gieroń336 kB2021-12-20 11:022021-12-20 11:03
Pobierz plik (Raport_o_stanie_zapewniania_dostępności_wzór_formularza_17032021 (002) (1).docx)Raport o stanie zapewniania dostępności Urzędu[BO] Mirosław Gieroń77 kB2021-03-26 13:292021-03-31 10:36
Pobierz plik (RAPORT_GUS_25_03_2023.pdf)Raport o stanie zapewniania dostępności Urzędu[BO] Mirosław Gieroń72 kB2021-03-31 14:262021-03-31 14:26

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (w skrócie Urząd): zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Samorządu Województwa Podkarpackiego.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami. Większość plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i plików PDF nie posiada struktur nagłówkowych, tytułów, opisów alternatywnych lub są skanami graficznymi, podobnie niektóre artykuły na stronach nie posiadają struktury nagłówkowej, tabele nie posiadają opisów alternatywnych.
    W następujących zakładkach znajdują się niedostępne cyfrowo pliki MSOffice, Acrobat, skany:
    • Informacje ogólne>Herb i flaga Województwa Podkarpackiego,
    • Informacje ogólne>Dane teleadresowe,
    • Informacje ogólne>Urzędy miast i gmin,
    • Sytuacja społeczno-gospodarcza,
    • Spółki>Spółki, w których Województwo Podkarpackie posiada swoje udziały lub akcje,
    • Planowanie przestrzenne>Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego - Perspektywa 2030 (brak alternatyw map),
    • Uchwały Sejmiku,
    • Uchwały Zarządu,
    • Kontrole zamówień publicznych>Kwestionariusz kontroli zamówień publicznych Instytucji Zarządzającej,
    • Kontrole zamówień publicznych>Wyniki kontroli IZ – rok 2023,
    • Regulamin organizacyjny,
    • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa,
    • Rejestr instytucji kultury.
  • Wyszukiwarka w menu Archiwum jest niedostępna cyfrowo.
  • Zdarza się nieinformowanie o miejscu otwarcia się linka.

  • Na niektórych stronach znajduje się pusty link.

  •  Wyszukiwarka strony posiada niedostępny formularz a wyniki posiadają niewłaściwą strukturę.

  •  Niektóre napisy posiadają zaniżony kontrast.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mirosław Gieroń.
  • E-mail: dostepnosc@podkarpackie.pl
  • Telefon: +48 17 747 6811 (tylko w zakresie dostępności cyfrowej strony, inne informacje - kontakt w stopce strony)

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
  • Adres: al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
  • E-mail: urzad@podkarpackie.pl
  • Telefon: +48 17 850 1700

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie mieści się w siedzibach:

  • główny budynek Urzędu przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie,
  • przy ul. Towarnickiego 3a w Rzeszowie,
  • przy ul. Lubelskiej 4 w Rzeszowie,
  • przy ul. Poniatowskiego 6 w Rzeszowie,
  • przy Sienkiewicza 86 w Tarnobrzegu.

Budynki, w których mieszczą się biura Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie znajdują się:

  • przy ul. Kościuszki 7 w Mielcu, parter,
  • przy Kościuszki 2 w Przemyślu,
  • przy Staszica 20 w Krośnie.

Główny budynek Urzędu - Aleja Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie

Budynek ul. Cieplińskiego 4. Główny czteropiętrowy budynek Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie przy ul. Cieplińskiego 4. Elewacja jasna. Fasada budynku w stylu nowoczesnym wznosi się do góry. Oszklone drzwi rozświetlają wejście. Na ścianie frontowej złoty herb Województwa Podkarpackiego. Na nim ukoronowany gryf symbolizuje województwo bełskie. Obok ukoronowany lew symbolizuje województwo lwowskie. Nad nimi krzyż kawalerski. Pod herbem złoty napis:  Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Przed budynkiem flaga z herbem Województwa Podkarpackiego oraz flaga Unii Europejskiej. Po prawej stronie budynku drzewa i krzewy. Za nimi pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej symbolizujący skrzydło samolotu uszkodzone w trakcie lotu. Obok drugi pomnik - kamień upamiętniający 1050 rocznicę Chrztu Polski.

W budynku przy Alei Łukasza Cieplińskiego mieści się:

  • Kancelaria Sejmiku,
  • Kancelaria Zarządu,
  • Departament Organizacyjno-Prawny,
  • Departament Budżetu i Finansów,
  • Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
  • Departament Gospodarki Regionalnej,
  • Biuro Księgowania Wydatków,
  • Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
  • Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
  • Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
  • Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
  • Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
  • Departament Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej,
  • Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
  • Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
  • Biuro Informacji o Funduszach Europejskich.
  • Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych,
  • Biuro Audytu Wewnętrznego.

Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.

Do głównej siedziby Urzędu od strony Alei Piłsudskiego można dojechać autobusami 12, 3, 6, 7, 14, 17, 19, 22, 27, 30, 33, 34, 36, 42, 46, 47, 53, 58 a od strony Alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 42, 45, 58, 59.

Do budynku prowadzi wejście główne od Alei Łukasza Cieplińskiego, odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku.

Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.

Drzwi do budynku Urzędu otwierają się automatycznie.

Za głównymi, automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwierane są na zewnątrz prowadzą do holu głównego. Drzwi znajdują się w zasięgu wzroku portiera, który może udzielić pomocy wchodzącemu. Po prawej stronie od wejścia jest tyflomapa z napisami w alfabecie Braille'a, na której pokazano rozmieszczenie ważnych punktów znajdujących się w głównym holu Urzędu. 

Na parkingu od Alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Od parkingu do wejścia A i portierni prowadzi ścieżka dotykowa do ułatwienia przemieszczania się osobom niewidomym lub słabowidzącym.

Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.

  1. W holu portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. W celu uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika portierni. Przy portierni jest pętla indukcyjna.
  2. W holu toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, za schodami.
  3. Po lewej stronie portierni znajduje się Punkt Obsługi Interesariuszy przeznaczony dla wszystkich osób, w szczególności tych o zróżnicowanych potrzebach.
  4. Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego do budynku Urzędu, za portiernią.Jest tu stanowisko z obniżonym blatem.
  5. Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie i infomat z dostępem do strony internetowej Urzędu.
  6. Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów nie powodujących niebezpieczeństwa poślizgu.
  7. W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz napisami w alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
  8. Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
  9. Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
  10. Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
  11. W sali konferencyjnej jest system na podczerwień IR wspomagający słyszenie za pomocą słuchawek.
  12. W budynku znajdują się krzesła ewakuacyjne.
  13. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind i tyflomapy) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  14. W budynku oprócz holu nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.

Widok holu Urzędu przy ul. Cieplińskiego 4. Na infografice zaznaczone najważniejsze punkty, które są na parterze budynku. Wejście A od dołu widoku, po lewej, idąc ku górze do wejścia B po prawej tyflomapa, tablica informacyjna i infomat, a po lewej portiernia i kancelaria ogólna. Po lewej stronie widoku legenda z ikonami najważniejszych punktów holu.

Widok holu w głównym budynku Urzędu - infografika (PDF, 2,3 MB) oraz film o ułatwieniach architektonicznych.

Przy wejściach do Urzędu A i B, w holu głównym, przy sali konferencyjnej oraz sali posiedzeń na drugim piętrze znajdują się znaczniki Totupoint.

Po prawej stronie od wejścia głównego (A) znajduje się prosta mapa tyflograficzna informująca o najważniejszych punktach znajdujących się w głównym holu Urzędu.
 

Ikona tłumacza języka migowego. Granatowy kwadrat a na nim dwie białe dłonie. Opuszki palców kciuka i wskazującego złączone. Palce obu dłoni skierowane do siebie. To gest rozmowy przy użyciu dłoni.Osoby Głuche i słabosłyszące mogą przy załatwianiu spraw skorzystać z usługi tłumacza na wezwanie – tłumacza polskiego języka migowego (PJM), za pomocą dedykowanej strony.

Usługa ta realizowana jest poprzez udział tłumacza języka migowego przy załatwieniu sprawy interesariusza Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego potrzebującego tego rodzaju usług.

Aby interesariusz mógł skorzystać z tej usługi powinien przekazać informację o takiej potrzebie:

  • składając w Kancelarii Ogólnej przy Alei Łukasza Cieplińkiego 4, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych), wypełniony formularz zgłoszeniowy, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
  • wypełniając formularz zgłoszeniowy i przesłać go elektronicznie na adres e-mail: urzad@podkarpackie.pl, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych),
  • przesyłając faksem wypełniony formularz zgłoszeniowy - faks 17 850 17 01,
  • przesyłając sms-em zdjęcie wypełnionego formularza na numer: 609 702 711.
  • kontaktując się bezpośrednio z pracownikiem za pomocą dedykowanej strony.

Zgłoszenia będą potwierdzane przez pracowników Oddziału organizacyjnego Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialnych za zapewnienie należytej obsługi osób, doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w kontaktach z organami samorządu województwa. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego skontaktuje się z interesariuszem w celu potwierdzenia zabezpieczenia tej usługi.

Ikona tekstu łatwego do czytania. Granatowy kwadrat a na nim symboliczne elementy: otwarta książka a zza książki wystaje głowa. Na jednej stronie książki narysowana dłoń z kciukiem w górę. Na drugiej stronie tekst.

Informacja o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia. (DOCX, 900KB)

Informacje dodatkowe o dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej innych lokalizacji Urzędu (autor - Edyta Terczyńska koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, telefon 17 747 63 24) :

 Opis dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej do pobrania (DOCX, 1,2MB)

 

 

 

Herb Województwa Podkarpackiego

 

© Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie

al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów, tel. 17 850 17 00, fax 17 850 17 01, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.www.podkarpackie.pl
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30
Kancelaria ogólna: poniedziałek 7:30 do 18:00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

 

Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego

Polityka bezpieczeństwa | Ochrona Danych Osobowych | Cyberbezpieczeństwo | Koordynator ds. dostępności | Deklaracja dostępności | Mapa strony

Realizacja: Oddział ds. kreacji wizualnej i zarządzania serwisami internetowymi